Algemeen

Wat is self storage?

“Self storage” is de verhuur van opslagruimtes om goederen in te stockeren die u thuis of bij uw bedrijf niet kwijt kan. Het is een groeiende markt. Storebox is een sterke speler binnen de self storage markt. Wij zorgen ervoor dat u al uw spullen netjes en veilig kan bewaren. Onze opslagruimtes zijn eenvoudig in gebruik, 24/7 online beschikbaar en betaalbaar.

Aan een (maandelijks) betaalbare prijs kan u een ruimte huren bij Storebox waarin u uw spullen kan stockeren. Uw ruimte is strikt persoonlijk en afgesloten. Indien u meent dat u geen opslagruimte meer nodig heeft, zegt u de huurovereenkomst eenvoudig op. Storebox biedt u aldus in een specifiek daarvoor bestemd pand een eigen opslagruimte aan. U bepaalt de grootte en het type van de ruimte, evenals de huurperiode, en u hebt 7 dagen per week en 24/24 uur toegang tot de spullen die u daar wenst op te slaan.

 

Wat zijn de afmetingen van de opslagruimtes?

De afmetingen verschillen per vestiging. Je kan de juiste afmetingen terug vinden op de infopagina van Heusden-Zolder en Westerlo. De opslagruimtes variëren van 1m² t.e.m. 54m² en 180 en 200m². Ook kan je steeds contact opnemen met onze office voor meer specifieke informatie.

 

Hoe hoog zijn de opslagruimtes?

De hoogte van de opslagruimtes zijn verschillend per opslagruimte. De exacte hoogtes zijn terug te vinden op de infopagina van Heusden-Zolder en Westerlo. Ook kan je steeds contact opnemen met onze Storebox Office voor meer specifieke informatie.
 

 

 

Wat is de temperatuur van de opslagruimtes?

Wij garanderen een minimumtemperatuur van 10 graden om uw goederen optimaal te beschermen.

 

Mag ik vloeistoffen bewaren in mijn opslagruimte?

Er mogen geen vloeistoffen worden opgeslagen die milieu-, brand- of gezondheidsgevaar kunnen opleveren. In onze algemene voorwaarden kan u terugvinden wat u mag opslaan in uw opslagruimte.

 

 

Is er ventilatie voorzien in de opslagruimtes?

Er is steeds een natuurlijke ventilatie doorheen het gebouw en de opslagruimtes.

 

Hoe weet ik welke grootte ik het best kan gebruiken?

Via de renders/afbeeldingen kan u inschatten welke ruimte u nodig heeft. Deze geven een goed beeld van de ruimte en wat erin past. U kan ook langskomen om de verschillende mogelijkheden te bekijken. Maak hiervoor een telefonische afspraak of kom tijdens de openingsuren langs op onze Storebox Office.

 

Kan ik overschakelen van ruimte wanneer ik meer of minder plaats nodig heb?

U kan van ruimte wisselen als u na verloop van tijd graag over meer of minder ruimte zou beschikken. Hiervoor neemt u best telefonisch contact op of komt u tijdens de openingsuren langs op onze Storebox Office.

 

 

Een opslagruimte huren, hoe doe ik dat?

De snelste manier om een opslagruimte te huren is via de website. Bij vragen kan u contact met ons opnemen. U kan ons telefonisch bereiken op het nummer 0499/75.03.71 of 011/ 78.10.07 en mailen naar info@storebox-opslag.be. Ook kan u een afspraak maken om de opslagruimtes vrijblijvend te bezichtigen.

 

Geldt er een minimum huurperiode?

De minimum huurperiode voor een opslagruimte bedraagt één maand.

 

Zijn er speciale aanbiedingen?

U kan vaak genieten van tijdelijke acties. De lopende acties vindt u hier terug. Neem ook steeds de actievoorwaarden door.

 

Wat mag ik opslaan?

Wat u allemaal wel of niet mag opslaan, kan u terugvinden in onze algemene voorwaarden.

 

Is er elektriciteit aanwezig in de opslagruimtes?

Omwille van veiligheidsredenen is er geen elektriciteitsaansluiting aanwezig in de boxen. 

 

Toegankelijkheid

Hoe krijg ik toegang tot de opslagruimte?

Westerlo:
U krijgt toegang tot uw ruimte via de app en een pincode die u per sms ontvangt na het doorlopen van het boekingsproces.

Heusden-Zolder:
U krijgt toegang tot uw ruimte via een toegangsbadge en een sleutel die u dient op te halen bij de Storebox Office.

 

 

 

Ik heb geen toegang meer tot mijn opslagruimte, wat nu?

Werkt de app niet meer of heeft de batterij van je gsm het opgegeven? (Westerlo)
Wanneer de app niet werkt, raden wij aan om de keypads (toegangscode) te gebruiken. 

Werkt de keypad (toegangscode) niet meer? (Westerlo)
Probeer met de app om toegang te krijgen.

Werkt de toegangsbadge niet meer? (Heusden-Zolder)
Kijk eerst goed na of uw huurperiode reeds begonnen is of mogelijks net verlopen is. Controleer ook steeds of u alle openstaande facturen heeft voldaan. Indien dit allemaal volledig in orde is en u heeft nog steeds geen toegang, dient u onze Storebox Office te contacteren.

U krijgt het slot van uw opslagruimte niet meer open? (Heusden-Zolder)  Controleer of u alle openstaande facturen heeft voldaan. Indien dit allemaal volledig in orde is en u heeft nog steeds geen toegang, dient u onze Storebox Office te contacteren.

Is de stroom uitgevallen?
Bij een stroompanne worden de juiste instanties automatisch verwittigd en wordt er zo snel mogelijk naar een oplossing gezocht.

Nog niet gelukt?
Controleer voor onze vestiging te Westerlo of u bent ingelogd op de app en verbonden bent met het internet. Controleer of u alle openstaande facturen heeft voldaan. Indien dit allemaal volledig in orde is en u nog steeds geen toegang heeft, dient u onze Storebox Office te contacteren. 

 

Kan/mag ik een ander persoon toegang geven tot mijn opslagruimte?

Ja! 

Heusden-Zolder:
U dient de toegangsbadge en sleutel te bezorgen aan de desbetreffende persoon. Betaalt u voor de leverdienst? Dan kunnen wij de leverancier toegang verschaffen (op dinsdag, woensdag en donderdag) indien wij over een sleutel van uw opslagruimte beschikken. 

Westerlo:

U kan aan een andere persoon toegang verschaffen op twee manieren:

  1. U bezorgt uw persoonlijke pincode aan deze persoon. Opgelet, deze persoon heeft met deze code dan ook in de toekomst steeds toegang tot uw opslagruimte.
  2. U wenst dat deze persoon (bijvoorbeeld een leverancier) slechts éénmalig toegang heeft. U dient dan de leverdienst (tegen betaling) te activeren. Dan kan u via de app toegang verschaffen aan de leverancier vanop afstand. De leverancier kan dan binnen op het moment dat u via de app toegang verschaft, doch niet op latere momenten (tenzij u wederom op afstand toegang zou verschaffen).
 

Wanneer heb ik toegang tot mijn opslagruimte?

U heeft 24/7 toegang tot uw opslagruimte.

 

Hoe kan ik mijn spullen verplaatsen naar mijn opslagruimte?

Er zijn trolleys (laadkarretjes) voorzien die u kan lenen om zo spullen van uw auto naar de ruimte te brengen (neem een 1-eurostuk mee!). Daarnaast is er ook een transpallet aanwezig en kan u in de vestiging in Heusden-Zolder een heftruck huren (20 euro/dag). Plaats deze steeds terug, zodat iedereen hier gebruik van kan maken.

 

Kan ik met mijn wagen tot aan de opslagruimte rijden?

Sommige opslagruimtes zijn toegankelijk met de wagen. U kan echter steeds binnenrijden in de laad- en loszone om uw goederen in aangename omstandigheden in- en uit te laden.

 

Contract en betaling

Hoeveel kost een opslagruimte bij Storebox?

De prijs is afhankelijk van de vestiging en de grootte. Exacte prijzen kan u hier terugvinden. De prijs voor uw opslagruimte is een huurprijs per maand en inclusief BTW.

 

Hoe betaal ik mijn factuur?

Storebox biedt drie eenvoudige manieren om te betalen: 

  • Automatisch betalen via incasso (domiciliëring)
    Het bedrag van uw maandelijkse factuur wordt automatisch afgeschreven van uw bankrekening. De nodige documenten worden hiertoe ondertekend bij het aangaan van de huurovereenkomst.
  • Overschrijving
    U schrijft het bedrag van uw maandelijkse factuur elke maand zelf over.
  • Betalen bij Storebox Office (enkel voor de vestiging Heusden-Zolder)
    Ga naar onze office en betaal vervolgens uw factuur met bankcontact of met een creditcard.

U dient de eerste betaling te voldoen met een creditcard of bankcontact.

 

Hoe zeg ik mijn overeenkomst op?

U kan uw contract schriftelijk opzeggen: per e-mail of per post. De opzegging moet vanzelfsprekend de nodige gegevens bevatten zodat nagegaan kan worden welke overeenkomst wordt beëindigd (vestiging, klantennummer, naam en nummer opslagruimte). Uw opzegging moet ons uiterlijk 15 dagen vóór uw daadwerkelijke vertrek bereiken. Voor de grote opslag units (vanaf 180 m²) dient u een opzegtermijn van 1 maand in acht te nemen.

 

Zijn er bijkomende kosten?

Zowel in Heusden-Zolder als Westerlo rekenen wij een eenmalige administratieve kost aan. In Heusden-Zolder koopt u ook een slot met 3 sleutels aan. Daarna betaalt u maandelijks enkel de huur en een verzekering voor uw opslagruimte naargelang de waarde van de opgeslagen goederen.

 

Moet ik een waarborg betalen?

U betaalt bij aanvang van de overeenkomst een waarborg van 1 maand (> 6 vierkante meter) of 1 maand (1 t.e.m. 5 vierkante meter) huur exclusief BTW. Deze krijgt u terug als u bij het einde van de overeenkomst de opslagruimte in goede omstandigheden verlaat.

 

Wanneer moet ik mijn factuur betalen?

De eerste factuur wordt altijd onmiddellijk afgerekend op onze Storebox Office of online. Daarna ontvangt u maandelijks een factuur, waarbij u tot het einde van die maand de tijd heeft om de factuur te voldoen. 

 

Wat is de opzegtermijn van mijn huurcontract?

U kan uw contract schriftelijk opzeggen: per e-mail of per post. De opzegging moet vanzelfsprekend de nodige gegevens bevatten zodat nagegaan kan worden welke overeenkomst wordt beëindigd (vestiging, klantennummer, naam en nummer opslagruimte). Uw opzegging moet ons uiterlijk 15 dagen vóór uw daadwerkelijke vertrek bereiken. Voor de grote opslag units (vanaf 180 m²) dient u een opzegtermijn van 1 maand in acht te nemen.

Let er wel op dat de box leeg is bij het einde van de huurperiode. Dit wordt door één van onze medewerkers gecontroleerd. Als de box niet leeg is ,wordt de huur automatisch verlengd. 

Ook dient u in de vestiging in Heusden-Zolder het slot uit de opslagruimte te halen en de badge binnen te brengen op de Storebox Office.

Heeft u reeds voor de volledige maand betaald? Dan worden de resterende dagen (na aftrek van de opzegperiode), samen met de borg (indien de ruimte in goede omstandigheden wordt achtergelaten), op uw rekening teruggestort. 

 

Facturen worden verstuurd via e-mail, kan ik mijn e-email veranderen?

Dit kan u doen door contact op te nemen met onze Storebox Office (per mail of telefonisch). 

 

Verzekering

Moet ik de goederen in de opslagruimte apart verzekeren?

Ja. Goederen met een waarde tot 100.000 euro kunnen worden verzekerd door Storebox. Goederen met waarde boven 100.000 euro dienen zelf verzekerd te worden. Wanneer u een zeer grote opslagruimte huurt (Boss box of Diamond box), dient u de goederen zelf te verzekeren en een attest van de verzekering door te mailen naar de vestiging waar u een opslagruimte huurt.

De basisverzekering dekt een waarde van 3000 euro en is verplicht. Storebox regelt alles administratief voor u. 

 
 

Bij wie zijn mijn goederen verzekerd?

Storebox zorgt ervoor dat de goederen verzekerd worden door KBC-verzekeringen.

 

App en Keypad

Waar kan ik de app voor Storebox Westerlo downloaden?

Wanneer u online een opslagruimte boekt, moet u uw gsm-nummer doorgeven. U zal een sms ontvangen met een link naar het downloaden van de app. Daarna kan u inloggen met uw verificatiecode die u in dezelfde sms heeft ontvangen. 

 

Waarvoor kan ik de app gebruiken?

U kan de app gebruiken om toegang te krijgen tot de vestiging in Westerlo (toegangshek en poort 1 en 2) en om uw persoonlijke opslagruimte te openen. Daarnaast krijgt u met de app ook toegang tot het klantentoilet. Bekijk ook verder onder de hoofding ‘Beveiliging’ hoe u uw opslagruimte correct afsluit.

 

Kan ik bij Storebox Westerlo ook binnen zonder app?

Ja. Met dezelfde sms waarbij u de downloadlink voor de app en de verificatiecode ontvangt, verkrijgt u ook een pincode. Deze pincode kan u ter plaatse gebruiken op de verschillende keypads/codeklaviers in Storebox Westerlo. 

Op de keypads/codeklaviers drukt u: *CODE#. Zo kan u de toegangspoorten en uw persoonlijke opslagruimte openen. Op het moment dat u de code ingeeft aan de toegangspoort, klikt ook uw persoonlijke opslagruimte binnen al automatisch open.

 

Beveiliging

Hoe sluit ik mijn opslagruimte veilig af?

Westerlo: Zorg ten alle tijden dat u de deur van uw persoonlijke opslagruimte goed sluit (manueel dicht duwen).  Bij een opslagruimte met rolpoort sluit u de opslagruimte met de grendel af. Poort 1 en 2 sluit na enkele minuten vanzelf. 

Heusden-Zolder: U sluit de opslagruimte af met uw aangekocht slot (slot met sleutel of cijferslot). Het toegangshek en poort 1 sluiten na enkele minuten vanzelf. Poort 2, 3 en 4 dient u te sluiten met uw toegangsbadge.

 

 

Controleert Storebox wie er binnen komt?

Ja. Er is toegangscontrole aanwezig om de veiligheid van elke klant te garanderen. Daarnaast zijn er ook overal camera’s aanwezig en controleert een beveiligingsfirma de sites.

 

Inpakmateriaal

Kan ik ook verhuis- en inpakmateriaal kopen bij Storebox?

U kan verhuis- en inpakmateriaal kopen op onze Storebox Office of bestellen per mail. In Heusden-Zolder zetten wij uw bestelling klaar op onze office en/of kan u daar tijdens de openingsuren vrijblijvend een kijkje komen nemen. In Westerlo zetten wij uw bestelling in uw opslagruimte.

Wij beschikken over verschillend verhuismateriaal (verhuisdozen in alle maten, matrashoes, bankhoes, inpakfolie,…). Vraag onze prijzen op bij onze Storebox Office.

Hoe kan ik mijn goederen best inpakken?

U kan hier verschillende tips terug vinden over hoe u optimaal uw goederen kan inpakken.